. Większość pracodawców, która już skorzystała z takiej profesjonalnej obsługi, bardzo ją sobie chwali i chętnie też poleca ją innym osobom działającym w branży.
Bo co jest największą wartością w świecie biznesu? Wbrew pozorom nie pieniądze, a czas, którego nikt teraz nie ma. Outsourcing BHP w ogólnym rozrachunku pozwala natomiast na jego sporą oszczędność. Odciąża bowiem samego pracodawcę, który dzięki niemu nie musi już wszystkim sam się zajmować. A często tak właśnie się dzieje. Pracodawcy biorą na siebie za dużo, przez co potem niczym nie potrafią zająć się dobrze, a na tym traci cała ich firma. Nawet zorganizowanie wstępnego szkolenia BHP wiąże się przecież z utratą przynajmniej kilku dni. To zadanie lepiej więc powierzyć komuś innemu, kto równie dobrze je wykona.
Kwalifikacje specjalistów od spraw BHP
Firma oferująca szkolenia BHP, a także szeroko rozumianą obsługę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Osoba pracująca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy musi posiadać wykształcenie, które umożliwia jej pracę w służbie BHP. Istnieją różne stopnie zawodowe związane z wykonywaniem pracy w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Podstawowym warunkiem, żeby zostać zatrudnionym jako inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, jest posiadanie zawodu technika BHP, który otrzymuje się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem BHP jest osoba, która posiada wykształcenie wyższe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, albo osoba o zawodzie technika BHP wraz z trzyletnim stażem pracy. Każda firma działająca w branży BHP posiada wykwalifikowanych pracowników, którzy posiadają zawód technika BHP lub ukończyli odpowiednie studia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Pracownik służby BHP jest wyposażony w wiedzę z wielu dziedzin związanych z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy.
BHP dla każdego!
Bezpieczeństwo w miejscu pracy podczas jej wykonywania powinno stanowić kluczowy punkt w słowniku każdego przedsiębiorcy. Pracownik doceniony i z poczuciem bezpieczeństwa podczas wykonywania swojej pracy to osoba, na której można polegać, sumiennie wykonująca swoją pracę oraz dbająca o atmosferę wśród innych pracowników. Co zrobić, aby posiadać w swojej firmie tylko takich pracowników?
Szkolić! Jeśli prowadzisz własną działalność gospodarczą i zatrudniasz ludzi, musisz zrozumieć fakt, że wyszkolony pracownik warty jest każdych pieniędzy, ponieważ jest w stanie wygenerować duże większe zyski dla twojej firmy. Inwestuj a to się opłaci.
Może się wydawać, że strefa bezpieczeństwa i bhp pracy, z pozoru, nie mają wielkiego wpływu na produktywność i efektywność twoich pracowników. Nic bardziej mylnego. Badania pokazują, że pracownicy, którzy czują się bezpiecznie potrafić być wydajniejsi nawet o 25%.
Dbaj o swoją załogę i organizuj szkolenia bhp sam lub skorzystaj z opcji jaką jest outsourcing bhp, czyli zatrudnij profesjonalistę!
Na czym polega audyt bezpieczeństwa
Jedną z usług oferowanych przez firmę BHP jest przeprowadzanie audytu bezpieczeństwa w danym przedsiębiorstwie. Audyt BHP polega na niczym innym, jak na sprawdzeniu czy dana firma spełnia odpowiednie wymagania związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Samo pojęcie audytu oznacza niezależną ocenę danego systemu lub procesu przez zewnętrzną firmę. Jeśli więc zlecamy wykonanie audytu bezpieczeństwa, oznacza to powierzenie oceny spraw związanych z BHP odpowiedniej firmie. Każdy pracodawca musi stosować się do przepisów BHP wynikających z Kodeksu pracy, ponieważ za ich nieprzestrzeganie mogą grozić pracodawcy różne sankcje. Audyt BHP jest niezwykle przydatną usługą, dzięki której pracodawca dowiaduje się od specjalistów o tym, czy jego firma spełnia odpowiednie wymagania pod względem bezpieczeństwa. Po wykonanym audycie, czyli po ocenie przeprowadzonej przez specjalistę do spraw BHP, pracodawca otrzymuje szczegółowy raport z ewentualnymi uwagami, co należałoby polepszyć w kwestii bezpieczeństwa.